top of page

JARDÍN SECRETO

(Develado)

 

La era Gutemberg ha tocado su fin, el libro, los mapas y demás impresos tienden a desaparecer como formas materiales. Siendo el papel el medio plástico preferido para plasmar mi obra, rescato estos objetos de papel para reciclarlos y resignificarlos. Libero sus hojas para transformarlas en formas vegetales, las cuales germinan, brotan y se desarrollan a partir de estas publicaciones. Un mundo de papel que crece, trepa y se entrelaza sobre la superficie del muro y despliega sus raíces hacia el piso, las flores asoman por las esquinas, salen de los textos donde estuvieron escondidas por años, invadiendo ahora, con su naturaleza pujante, el espacio expositivo. El mero olor de las hojas de libros antiguos, la visión de las partituras, el diseño de las tapas o títulos, nos traen a la memoria, personajes amados, melodías escuchadas, rutas recorridas. El papel es la materia prima de estos recuerdos. Invito al espectador a ¨curiosear¨ en esta especial atmósfera de escenificación de la textualidad narrativa, donde el secreto del papel, es develado.

 

Laura Dalton

SECRET GARDEN

(unveiled)

The Gutenberg era has come to an end, as books, maps, and other printed forms tend to disappear as material forms.

Since paper is my preferred physical medium to give life to my work, I rescue these paper objects to recycle them and to re-signify them.

I let go the pages so they can transform into vegetable forms, which germinate, sprout, and evolve through these publications.

A world of paper that grows, climbs, and intertwines on the surface of the wall and unfolds its roots towards the soil, the flowers appear from the corners, they come out of the texts where they were hidden for years, now invading, with their thriving nature, the exhibition space.

The smell of old books pages, the vision of the music sheets, the design of the book covers or titles, bring us to memory loved characters, listened melodies, traveled routes.

Paper is the raw material for these memories. I invite the viewer to "peek with curiosity" inside this special atmosphere as a scene of narrative textuality, where the secret of the paper is unveiled.

Laura Dalton

bottom of page